Сензорни геометриски форми
Со помош на сетилата: тактилни визуелни да зачекорат во светот на геометриските форми, да ги препознаваат и именуваат. Се поттикнуваат да именуваат од што се изработени формите и да определуваат боја.
Соња Димова – дефектолог ОУРЦ „Маца Ѓ. Овчарова“ Велес, Добрила Ефтовска – дефектолог ОУРЦ „Маца Ѓ. Овчарова“ Велес, Елена Трајановиќ – дефектолог ОУРЦ „Маца Ѓ. Овчарова“ Велес, Елизабета Димитриевска – дефектолог ОУРЦ „Маца Ѓ. Овчарова“ Велес, Весна Басаров – дефектолог ОУРЦ „Маца Ѓ. Овчарова“ Велес
Разновидни материјали, ножици, игла, конец, памук, корпа за собирање на геометриските форми
Индивидуална
Цели
Да се запознае со геометриските форми.
Да препознава и именува триаголник, квадрат, правоаголник и круг.
Да ги опишува самостојно или со помош на наставникот со помош на визуелна анализа и тактилна перцепција.
Да умее да го препознае и именува материјалот од кој се изработени формите и да прави разлика на еднобојни и шарени дезени.
Резултати
Ги препознава геометриските форми: триаголник, круг, квадрат и правоаголник.
Ги именува самостојно или со помош на наставник.
Ги препознава по пат на визуелна анализа и тактилна перцепција.
Препознава од каков материјал се изработени, го именува и го опишува.
Игровна активност
Наставникот подготвува платнени геометриски форми од различни материјали, истите ги крои, сече, полни со памук и ги шие. Во моментот на изведување на активноста, наставникот зема од корпата една геометриска форма што ќе биде предмет на обработка.
Прво учениците ја повторуваат претходно изучената и усвоена геометриска форма. Потоа наставникот им понудува нова геометриска форма. Кога се обработени сите геометриски форми, наставникот им посочува да откриваат и именуваат разлики помеѓу нив.
Заеднички се повторуваат изучените геометриски форми, се именуваат. Учениците ја земаат во раце новата геометриска форма, ја разгледуваат, опишуваат, со прстите тактилно ја чувствуваат и поминуваат по нејзините рабови. Наведуваат која форма е.
Приспособување на активноста за спроведувење (учење преку игра) со ученици со посебни образовни потреби
Активноста е наменета и за ученици со попреченост во рамките на нивните можности, за слепи и слабовидни ученици. Слепите и слабовидните ученици со прстите да поминуваат по деловите на сензорните геометриски форми, да ги опишуваат материјалите и да погодуваат која форма е.